Info

  • Henting på lager
  • Om spillbord.no
  • Frakt og Levering
  • Betaling
  • Garantier
  • Kontakt oss
  • Personvern
  • Informasjonskapsler Og GDPR
  • Kjøpsbetingelser
info

Henting på lager

Du kan hente varer på lager etter avtalen. Det er viktig at man alltid har avtalt tid først. Ettersom vi ikke har betjent lager!

Til å avtale hente tid ring: 90847634 ( Thomas)

Lager adresse:

Vital E-Handel as
Jordbærveien 31
3150 Tolvsrød

Om spillbord.no

Ta en titt på våres Produkter på hjemmesiden, og finner du noe du liker er det bare å kontakte oss på telefon eller epost.

Vårt mål er at vi skal levere kvalitet og god service til alle våres kunder! Hos oss skal du få god hjelp både før og etter et kjøp. Vi har lang erfaring og god kunnskap om våre Produkter. Vi har inspektører på fabrikkene vi handler av, slik at vi skal være 100% sikker på at det er kvalitet også på produksjonsnivå og det skal være våre kunders trygghet. I mer enn 15 år har eierne av spillbord.no levert biljardbord, air hockey, bordtennisbord og andre spill til både lag og foreninger, ungdomsklubber, institusjoner og private, før dem valgte å starte eget selskap å forhandle bord fra noen av Europa og Asia’s største produsenter innen dette feltet. Vår visjon er å kutte dyre mellomledd, slik at du som kunde skal kunne få ett spillbord av høy kvalitet til en gunstig pris!

Vårt mål er at vi skal levere kvalitet og god service til alle våres kunder! Hos oss skal du få god hjelp både før og etter et kjøp. Vi har lang erfaring og god kunnskap om våre produkter. Vi har inspektører på fabrikkene vi handler av. Slik at vi skal være 100% sikker på at det er kvalitet også på produksjonsnivå. og det skal være din trygghet. I mer enn 15 år har eiere av spillbord.no levert biljardbord, air hockey, bordtennisbord og andre spill til både lag og foreninger, ungdomsklubber, institusjoner og private. Før dem valgte å starte eget selskap å forhandle bord fra noen av Europa og Asia’s største produsenter innen dette feltet! Vår visjon er å kutte dyre mellomledd. Slik at du som kunde skal kunne få ett spillbord av høy kvalitet til en gunstig pris! Ta en titt på våres produkter på vår hjemmeside, og finner du noe du liker. Er det bare å ringe oss eller sende oss en epost.

Frakt og Levering

Alle våre spillbord er tunge, slik at spillbord.no betaler en del av frakten for kunden. Ved eventuell retur, må kunden dekke den faktiske kostnaden på frakt.

Henting vårt lager: Dette betyr at dere henter hos oss, på vårt lager på Jordbærveien 31, 3150 Tolvsrød. Dere avtaler tid for henting på telefon 90847634.

Om du ønsker at vi frakter varen hjem til deg, så ta kontakt med oss på Telefon 90847634 eller post@spillbord.no for frakt priser. Ettersom vekten på våres spillbord er såpass høy. Vil frakt prisene variere fra hvor i landet du bor.

Varene sendes til adressen du legger igjen under bestillingen, og blir sendt så snart betaling er registrert hos oss hvis du velger Transport.

Når du mottar varen ber vi om at du kontrollerer den. Du må alltid kontrollere at emballasjen ikke er skadet og at antall kolli stemmer. Hvis varen er skadet under transport skal dette noteres på transportørens leveringsskjema. Skade/manko må alltid meldes til oss omgående og senest innen samme dagen at du har mottatt varen.

Vi har ansvaret frem til varen overtas av deg. Dersom produktene har skade eller mangler, kan du kreve retting av feilen, erstatning, ny vare eller at kjøpet heves. Krever du ny vare forutsetter det at varen fortsatt er lagervare på vårt lager.

Melding om feil, skade eller mangler skal sendes inn på e-post da vi må ha skriftlig dokumentasjon på dette. Bilder er påkrevd.

Hjemlevering

Spillbord.no benytter seg av forskjellige frakt selskaper, utifra hvor du bor, og hvem selskap som kan levere til dere på tryggest å best mulig måte. Siden alle våres produkter er såpass tunge.Vil alltid spillbord.no velge den transporten vi tenker er best for både kunden og spillbord.no

Fremsendingstiden i byer og tettsteder er normalt 2-3 virkedager. I mindre byer er det 2-5 virkedager.

Hent selv

Varene kan avhentes fra vårt lager på Jordbærveien 31, 3153 Tolvsrød.

NB! Husk at du alltid må ringe eller sende e-post for å avtale tid for avhenting av din vare.

Dersom du kommer før dette er gjort kan det være at våre lagerarbeidere ikke er tilstede og vi kan da ikke garantere for at varene er fysisk tilstede. Eller at det er noen som kan møte dere på stedet.

Fraktpriser

Alt sendes direkte fra Norge uten gebyrer og ingen toll. Og fraktprisene er den prisen du har fått oppgitt av oss på telefon eller epost.

Status på levering

Lagervarer sendes normalt i løpet av en til tre virkedager. Tidspunktet du bestiller avgjør når vi kan plukke, pakke og sende din ordre. Transporttiden vil variere noe avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmetode du velger.

Betaling

Under ser du en liste med våre betalingsalternativer:

  • Klarna: Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, som faktura og kortbetaling, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det.
  • Vipps: Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.

Vi sender ikke varer i oppkrav.

Kjøp nå, betal senere med Klarna.

Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det.

Betaling-1

Det er trygt, enkelt og smoooth

Velg Klarna i kassen for å kjøpe nå og betale senere. Da kan du motta varene før du betaler for dem. Du kan også velge å dele opp betalingen over tid, eller du kan betale alt med én gang. Det er enkelt, raskt og trygt, og du er alltid dekket av Klarnas Kjøperbeskyttelse.

Del opp.

Del opp kjøpet ditt i håndterbare avdrag. Du legger inn en enkel kredittsøknaden, og får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen. Når du har blitt godkjent og kjøpet er gjennomført administrerer du betalinger i Klarna-appen. Mer informasjon finnerdu her.

Kjøp nå. Betal senere.

Kjøp det du ønsker deg i dag. Betal først etter at du har mottatt varene og bestemt deg for å beholde dem. Din 30 dagers betalingsperiode starter når produktet sendes. Klarna-appen gir deg full oversikt over betalinger og gjør det enkelt å returnere varer. Fakturavilkårene finner du her.

Hvordan betale med Klarna

Legg varene i handlekurven og fortsett til utsjekk
Velg Klarna ved utsjekk og velg hvordan du ønsker å betale for varen(e)
Ha kontroll over dine bestillinger og betalinger i Klarna-appen

Shopping blir smoooth med Klarna-appen

Klarna-appen gir deg full kontroll. Du kan betale med ett klikk, se dine kjøp og velge
hvordan du vil betale selv etter at kjøpet ditt er gjennomført. Appen sender deg også
påminnelser når det er på tide å betale et kjøp – og hvis det er noe du lurer på kan du kontakte kundeservice i appen 24/7

Sikker betaling

Klarna bruker de nyeste sikkerhetsmekanismene for å beskytte informasjonen din og forhindre uautoriserte kjøp. Klarnas Kjøperbeskyttelse fratar deg alt ansvar i forbindelse med svindel.

Betaling-2

Ofte stilte spørsmål

Ser du ikke spørsmålet ditt her? Sjekk ut Klarnas komplette FAQ-side. Du kan nå Klarna nårsom helst på
https://www.klarna.com/no/kundeservice/ eller ved å laste ned Klarna-appen.

Hva er en Klarna faktura?

Når du velger å handle med faktura fra Klarna, skal du alltid få det du har bestilt før du betaler. Du betaler heller ikke for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Fakturaen vil vanligvis ha en betalingsfrist på 30 dager fra varene sendes til deg. All informasjon du trenger for å betale finner du på fakturaen.

Betaling-3

Om Klarna

Klarna er et av Europas raskest voksende selskaper og en ledende leverandør av betalingsløsninger. Klarna sin visjon er å gjøre alle betalinger “smoooth”, ved å tilføre verdi til både kunder og forhandlere, med unike betalingsmetoder og en suveren kundeopplevelse.

Med mer enn 3500 medarbeidere i hele 17 markeder, er Klarna løsningen for over 90 millioner kunder og 250 000 bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir dermed kundene mulighet til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale.

klarna Norge

Garantier

Spillbord.no strever etter å, i samarbeid med våre leverandører, tilby de beste garantiene i bransjen og samtlige varer hos Spillbord.no er derfor omfattet av garantier. Vi gir full garanti på alle produkter i henhold til kjøpsloven. Du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss. I de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering, vil spillbord.no ikke ta ansvaret for ditt produkt. Du må selv dekke alle kostnader som spillbord.no vil ha med dette. Ta alltid vare på fakturaen, da den vil fungere som garantibevis. Om du har betalt på annet vis må du ta vare på kvitteringen som du får via epost i forbindelse med at varen leveres, da den fungerer som garantibevis i disse tilfeller.

Reklamasjon

Om kjøperen oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi kunden kontakte spillbord.no snarest via epost til post@spillbord.no slik at vi kan rette feilen. I de tilfeller hvor varen byttes ut er det kundens ansvar å få returnert den defekte varen. En retur som oppstår på bakgrunn av en reklamasjon bekostes av spillbord.no

Ved eventuelle synlige eller skjulte skader behøver vi fotodokumentasjon på skaden. Om du vil gjennomføre en reklamasjon, vennligst kontakt oss via epost til post@spillbord.no

Andre garantispørsmål kan stilles til kundeservice.

Skulle du få levert feil varer ber vi deg kontakte kundeservice så fort som mulig. Feil plukkede varer må ikke monteres eller åpnes. I så fall anses kunden å ha godkjent leveransen. Dette gjelder ikke ved omstendigheter som gjør at det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert. I disse tilfeller kommer vi til å rette opp i feilen.

Force Majeure

spillbord.no kan ikke holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser når dette skyldes slike befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor. Dette gjelder også om omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker fullførelsen.

Befriende omstendigheter er blant annet tiltak eller unntak fra myndigheter, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokader, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfatning. I force majeure inngår myndigheters avgjørelser som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. avgjørelser om advarselstekster, salgsforbud med mer eller en unormal nedgang i markedet.

Tvist

Tvist løses gjennom forbrukerrådet eller av norsk domstol etter norsk lov.

Angrerett

For privatpersoner gjelder angrerettloven. I følge angrerettloven har kunden rett til å angre på sitt kjøp, uten å måtte angi en grunn, innen 14 dager etter mottagelse av vare og utfylt angrerettskjema. Skal angreretten benyttes så gjelder denne på kjøpet i sin helhet. Om angreretten benyttes står kunden selv for returfrakten.

Angrerettloven inneholder restriksjoner når det kommer til tilvirkningskjøp. Etter lovens § 11 annet ledd løper fristen fra de påkrevde opplysninger er mottatt. I tråd med lovens § 16 kan det avtales at produksjon påbegynnes før angreretten går ut, men skulle kunde da velge å benytte seg av angreretten må kunden selv betale alle påløpte kostnader så langt.

Angreretten gjelder kun for privatpersoner. Er du usikker på hvilke produkter som ikke omfattes av den generelle angreretten ber vi deg kontakte kundeservice eller epost.

Når kunden handler på spillbord.no godtar man de generelle kjøpsbetingelsene ved bestilling og det godkjennes da at produksjon av denne typen varer påbegynnes.

Skal angreretten påberopes gjelder følgende:

Gi beskjed til vår kundeservice innen 14 dager etter du har mottatt varen og utfylt angrerettskjema.

Du har som kunde rett til å undersøke varen du har tatt imot før en eventuell avgjørelse om retur tas. Undersøkelsen skal gjøres med forsiktighet og skal ikke være mer omfattende enn nødvendig da varen skal returneres i uforandret stand. Vi ber deg om å returnere varen i originalforpakningen. Ordren skal også returneres komplett om ingenting annet er avtalt mellom spillbord.no og kunden.

spillbord.no kan debitere kunden for eventuelle ekstra kostnader som følger av ikke-komplette returer, alternativt nekte å akseptere returen.

Ta alltid vare på følgeseddelen til returen er godkjent av spillbord.no

Ved retur fra kunde til oss står kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten.

Om du ikke er treffbar ved levering av din bestilling debiteres du for de kostnader som oppstår.

Kontakt oss

    Personvern

    Våre kunder er opptatt av at Spillbord.no håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.

    Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du eller vi velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti- /returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Kortnummer og informasjon oppbevares av en tredjepart etter bestemmelsene i personvernloven og ikke av Spillbord.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

    Din konto på Spillbord.no

    Når du handler på Spillbord.no har du muligheten til å opprette en personlig konto. Med en personlig konto vil du kunne lagre dine opplysninger slik at det blir enklere å handle i fremtiden. Dersom du ønsker å slette din konto med alle opplysninger kan du sende oss en epost til post@spillbord.no og så sletter vi kontoen med en gang.

    Vilkår ved påmelding til nyhetsbrev

    Dersom du melder deg på vårt nyhetsbrev eller huker av på “jeg ønsker å motta tilbud og nyheter på e-post” når du bestiller en vare, samtykker du til at vi kan sende deg informasjon, nyheter og tilbud på e-post. Du kan selv melde deg av nyhetsbrevet når som helst ved å klikke på lenken på bunn av e-posten du har mottatt.

    Informasjonskapsler Og GDPR

    Sist oppdatert: 01.01.2022

    Denne siden inneholder informasjon om hvordan Spillbord.no (som administreres av Vital E-handel AS , bruker og behandler informasjonskapsler (cookies) og personopplysninger.

    Ved å bruke dette nettstedet samtykker du til hvordan vi bruker og behandler informasjonskapsler og personopplysninger.

    Våre brukeres tillit er det viktigste for oss. Derfor følger vi strenge rutiner for hvordan vi behandler og oppbevarer personopplysninger. Vital E-handel AS, ved daglig leder, er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.

    Hva er informasjonskapsler/cookies?

    Cookies er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin, mobil eller nettbrett når du besøker nettsider via vanlige nettlesere. Denne teknologien brukes for eksempel til å huske om du er innlogget på et nettsted, eller for å huske om du har besøkt nettstedet før. Du kan endre hvordan din nettleser bruker informasjonskapsler ved å finne innstillingene i din nettleser. Du kan også slette cookies som tidligere har blitt lagret. Husk at nettsiden kan miste noe av sin funksjonalitet hvis du deaktiverer eller sletter cookies.

    Cookies på denne nettsiden:

    I hovedsak bruker vi cookies for å forstå hvordan nettstedet brukes (statistikk) og for å drive tilpasset markedsføring.

    Lokale cookies:

    Vi bruker cookies for å huske dine tidligere valg og handlinger på nettsiden. For eksempel kan nettstedet huske e-postadressen din dersom du har sendt inn et kontaktskjema via denne siden tidligere.

    Google Analytics:

    Spillbord.no bruker Google Analytics for å samle inn opplysninger over besøkende på nettstedet. Opplysningene som samles inn gir statistikk over hvordan nettstedet brukes. Eksempler på dette er hvilke sider som besøkes, hvor lenge brukere er på siden, og hvordan brukere finner siden. Informasjonen som samles inn vises i avidentifisert form. Det betyr at vi ikke kan knytte opplysningene mot enkeltpersoner. Informasjonskapslene kan også brukes til målrettet markedsføring.

    Facebook:

    Nettsiden bruker informasjonskapsler fra Facebook for å vite om du følger Facebook-siden vår eller ikke. Informasjonskapslene som samles inn kan også gi oss informasjon om hvordan nettsiden brukes. Opplysningene som samles inn kan ikke knyttes mot enkeltpersoner. Informasjonskapslene kan også brukes til målrettet markedsføring.

    Snapchat:

    Cookies fra Snapchat settes for å identifisere hvem som ser på og klikker på annonser. Denne informasjonen bruker vi for å forbedre markedsføringen vår.

    Vilkår ved påmelding av nyhetsbrev:

    Når du melder deg på nyhetsbrevet vårt samtykker du til at vi kan sende deg informasjon og reklame på epost. Du kan selv melde deg av nyhetsbrevet når som helst ved å klikke på lenken du finner i bunnen av epostene du har mottatt. Du kan også kontakte oss dersom du ønsker å melde deg av.

    Vilkår ved bruk av kontaktskjema:

    Når du kontakter oss via et kontaktskjema på nettsiden, vil vi lagre navnet ditt og e-postadressen din på ubestemt tid. Denne informasjonen vil bare bli brukt til å behandle din forespørsel, og vil ikke bli delt eller brukt til andre formål. Dersom du ønsker at vi sletter ditt navn og opplysninger fra våre systemer, kan du kontakte oss på e-post.

    Behandling av personopplysninger ved kjøp i nettbutikk:

    Når du handler i vår nettbutikk vil du bli spurt om å oppgi informasjon som er relevant for at vi kan ekspedere din bestilling. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, ditt navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og bankkort-informasjon. Vital E-handel AS lagrer ikke din bankkort-informasjon. Vi bruker Klarna og Vipps som leverandør av betalingsløsning. For mer informasjon om Klarna og deres personvernerklæring, se bunnen av denne siden

    Oppbevaring og sletting av personopplysninger:

    Vital E-handel AS oppbevarer personopplysninger om våre kunder som er relevante. For eksempel har vi behov for å oppbevare opplysninger for å kunne behandle henvendelser relatert til tidligere kjøp, og for å kunne gjennomføre effektiv kundeservice. Opplysningene lagres trygt, deles ikke med andre og brukes ikke til andre formål.

    Dersom du ønsker at vi sletter dine personopplysninger kan du be om dette via e-post.

    Linker til sider med informasjon om tredjepartstjenester:

    Informasjon fra Google om Google Analytics:
    https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage

    Informasjon fra Facebook:
    https://www.facebook.com/policy.php

    Informasjon fra Klarna (vår leverandør av betalingsløsning):
    https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/nb_no/privacy

    Kjøpsbetingelser

    Registrering og bestilling på Spillbord.no er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter.

    1. Avtalen

    Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

    2. Partene

    Selger: Vital E-handel AS, Kontaktadresse: Algeveien 12, 3153 Tolvsrød.
    E-post: post@spillbord.no Telefon: 90847634
    Kjøper er den person som foretar bestillingen.

    3. Priser

    Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

    4. Avtaleinngåelse

    Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

    5. Ordrebekreftelse

    Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

    6. Betaling

    Vi bruker Klarna og vipps som samarbeidspartner, så all betaling går via dem, er det noen spørsmål ang betaling, tas dette direkte med Klarna eller vipps sin support.

    7. Levering

    Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Leveringstid avhenger av om det er lagervare eller bestillingsvare du har bestilt. Dette kommer tydelig frem ved produkt presentasjonen på produktet du vil kjøpe i nettbutikken. www.spillbord.no står ikke under noen omstendigheter økonomisk ansvarlig for forhold eller konsekvenser, som skyldes forsinkelser utenfor vår kontroll.

    8. Risikoen for varen

    Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

    9. Angrerett

    Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

    Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

    Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

    Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

    Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen må sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen.

    10. Undersøkelse av varen

    Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

    Dersom det avdekkes avvik skal dette uten opphold meldes til selger før arbeidet fortsettes.

    Montert vare gir ingen reklamasjonsrett.

    Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.

    11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

    Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post).

    12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

    Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, eller heve avtalen.

    Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

    Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

    Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24. Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11.

    13. Kjøperens rettigheter ved mangel

    Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

    Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

    Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

    Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

    Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

    14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

    Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer.

    Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

    Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

    Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46. Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

    Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr.

    15. Garanti

    Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13.

    16. Personopplysninger

    Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Spillbord.no streber etter å håndtere personopplysninger på best og sikrest mulig måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Kortnummer oppbevares ikke av Spillbord.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter. Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging. Vi bruker å kreve en cookie for å kunne registrere seg samt gjennomføre en bestilling. Vi tilbyr alle våre kunder å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering på Spillbordno eller i våre butikker. Det er også enkelt å melde seg av fra e-post liste, dette gjøres ved å følge informasjon gitt i evt. tilbud du mottar, eller ved å sende oss en e-post.

    Spillbord.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

    17. Konfliktløsning

    Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan det avgjøres av norsk rett.